به تارنمای جنبش پادشاهی ایرانیان خوش آمدید

جنبش پیروان نظام مشروطه به پادشاهی رضاشاه دوم از تمام احزاب و گروههای میهن پرست و ایران دوست هوادار و پشتیبان پادشاهی و خاندان پهلوی دعوت به اتحاد و همگامی و همراهی میکنیم تا بار دیگر ایران خویش را آباد و سربلند کنیم. این جنبش تنها یک حزب نیست، جنبشی برای همگرائی و اتحاد تمام احزاب باورمند و وفادار به ایران و پادشاهی و خاندان پهلوی میباشد.

اين جنبش، تنها راه رسيدن به آرمانهای ملی و آزادی میهن را فقط اتحادِ ميانِ نيروهای اصيل و ميهن پرست، همانگونه که رضا شاه دوم نيز به دفعات با ارسالِ پيامِ ” امروز فقط اتحاد ” اعلام فرموده اند، دانسته و بر اين اساس شکل گرفته و پذيرای پيوندِ همگیِ ايرانيانِ نيکو سرشت و ميهن پرستِ معتقد به نظامِ پادشاهیِ پارلمانی و همچنين تمامیِ گروههای سياسی باورمند به اين آرمانها ميباشد .

فرهنگ ستیزیِ ملی و تجاوزِ فرهنگی را محکوم میکنیم

تاریخ، حقاِیقی هستند از گذشته های دور و یا نزدیک که توسطِ بیان و یا نوشتار به نسلِ امروز و نسلهای آینده، جهتِ آگاهیِ مردم از گذشته های سیاسی، اجتماعی و فرهنگیِ سرزمینِ خود و یا دیگر مناطقِ جهان، منتقل میشوند .
تحریف و تغییرِ تاریخ روشیست پلید که خودکامگان جهتِ ارائهء جلوه ای کاذب برای سودجوییِ خود به آن دست میزنند، که علاوه بر عدمِ آگاهی از حقیقتِ جامعه از گذشته اش، خطرِ تکرارِ خطاهای تاریخی را نیز به همراه خواهد آورد .
فرهنگ، مجموعه ای از دانش و تربیتهای اجتماعی میباشد که در طولِ زمان تطابقِ خود را با جامعهء مذکور، بگونه های متفاوت، همچون جشنها، سنتها ، اخلاق، چگونگیِ بهزیستیِ اجتماعی، آداب و رسومِ و هویتِ اجتماعیِ آن سرزمین به اثبات رسانده و مبدل به فرهنگی ملی گردیده است .
ازینرو پافشاری بر اعادهء فرهنگ و تاریخِ یک سرزمین از سوی مردمانش یک ضرورتِ ملی میباشد و این استدلالِ عمومیِ به معنای برتریِ فرهنگِ یک سرزمین بر سرزمینِ دیگر و یا یک ملت بر ملتِ دیگر نیست، بلکه ضرورتِ حفظِ فرهنگِ هر ملتی در چارچوبِ آن سرزمین و ملت را بدلیلِ تطابقش با آن جامعه دارد .
با استدلالِ مختصر و سادهء فوق، تحمیلِ هر فرهنگِ دیگری به ملت و یا سرزمینی دیگر، تجاوزِ فرهنگی نامیده میشود و مغایر با هویتِ ملی هر جامعه ای میباشد .
ازینرو وظیفه بر هر ایرانی میباشد که در حفظِ فرهنگ و تاریخِ خود و الگوها ونمادهای زندهء آن کوشا باشد .
هممیهنانِ گرامی، هدف از اشاراتِ فوق، درخواست از همهء میهن پرستان جهتِ اقدامی همگانی ، برای جلوگیری از لگدمالیِ تاریخِ حقیقی و فرهنگِ ملی توسطِ حکومت خودکامهء جهل و جنونِ اسلامی میباشد که در طولِ عمرِ سی سالهء ننگینش در ادامهء تجاوزِ فرهنگیِ بیگانگان، قصد در اجرای اقدامی برنامه ریزی شده جهتِ تحریفِ تاریخ حقیقی و فرهنگِ ملی ایران را، با حذفِ حقایقِ تاریخی و فرهنگی از کتبِ درسی و جایگزینی آن با فرهنگ و تاریخی دروغین و یا غیرِ مربوط به ملتِ ایران، جهتِ منافعِ سیاسیِ خود و دور کردنِ جامعه از تاریخ و هویتِ ملی خود را دارد .
” جنبش سیاسی- اجتماعیِ پیروانِ نظام مشروطه به پادشاهیِ رضا شاه دوم ”
” واحد سیاسی – کانونِ آسیب شناسی و امنیتی ”
در ادامه، بخشی از اهدافِ رژیم را از زبانِ خود رژیم درج میدهیم و سپس خواهشمندیم که درخواستِ زیر را جهتِ خنثی سازیِ هدفِ شوم اندیشانِ حاکم بر میهنمان در حدِ هرچه وسیعتر امضا فرمایید :
کدِ خبر : ۶۵۳۴۳، برگرفته از تابناک ( ۱٫۷٫۱۳۸۸)
حذف پادشاهان از کتب تاریخ مدارس ایران :وزارت آموزش و پرورش ایران اعلام کرد پادشاهان، از کتاب های درسی تاریخی مقطع راهنمایی و دبیرستان حذف خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری مهر یعقوب توکلی، رییس گروه مطالعات تاریخ وزارت آموزش و پرورش ازاعمال تغییرات جدید در کتاب های تاریخ مقاطع راهنمایی و دبیرستان خبر داد و گفت در این تغییرات “تاریخ نگاری های سیاسی و نظامی و پادشاهان” از کتاب های تاریخی این دو مقطع حذف می شود و کتاب های تاریخ جدید با “رویکرد فرهنگی و تمدن پرور” جایگزین آنها می شود.

به گفته توکلی اعمال این تغییرات “به صورت تدریجی” آغاز شده اما سال ها طول می کشد تا کامل شود.

وی گفت بر همین اساس پادشاهان و جنگجویانی مثل چنگیز خان و سلطان محمد شاه حذف و به جای آنها به چهره های تمدن سازی مانند خواجه نصیر الدین طوسی، زکریای رازی و ابوعلی سینا پرداخته می شود.

برگرفته از خبرگزاریِ مهر و خبرگزاریِ سرمایه، شمارهء ۱۱۲۱ ( ۱٫۷٫۱۳۸۸)
پاکسازی کتب تحصیلی تاریخ از نام پادشاهان : رئیس گروه مطالعات تاریخ وزارت آموزش و پرورش از آغاز تغییرات جدید در کتب تاریخ مقاطع راهنمایی و متوسطه خبر داد و گفت: «در تغییرات جدید، تاریخ نگاری های نظامی و پادشاهان از کتب تاریخ این مقاطع تحصیلی حذف می شود.» یعقوب توکلی افزود: «کتاب های تاریخ جدید این دو مقطع با رویکرد فرهنگی و تمدن پرور جایگزین تاریخ نگاری های سیاسی و نظامی پادشاهان و جنگ ها می شود» او با بیان اینکه «این تغییرات به صورت تدریجی آغاز شده است»، افزود: «تغییرات در کل متون تاریخ زمانبر است و حتی سال ها به طول می انجامد.»
رئیس گروه مطالعات تاریخ وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: «در این رویکرد پادشاهان و جنگجویانی نظیر چنگیزخان مغول یا سلطان محمدشاه و پادشاهان دیگری از این قبیل حذف و به جای آنان به چهره های تمدن سازی همچون خواجه نصیر طوسی، زکریای رازی، ابوعلی سینا و… پرداخته و توجه می شود.» توکلی با اشاره به اینکه «هم اکنون تغییرات متون کتاب تاریخ این دو مقطع به صورت تدریجی و کارشناسی آغاز شده است»، گفت: «نشست هایی هم با معلمان تاریخ و برخی اساتید این بخش به صورت آموزش های ضمن خدمت پیش بینی شده است.» او اضافه کرد: «تاکنون چند متن این کتاب در این مقاطع تغییر داده شده اما این تغییرات تدریجی است و سال ها به طول می انجامد» توکلی تغییرات در محتوای کتاب های تالیفی در آموزش و پرورش را بسیار دشوار خواند و گفت: «تغییرات کتاب در آموزش و پرورش مثل دانشگاه ها نیست که استاد جزوه ای را معرفی کرده و بعد دوباره تعویض کند.» رئیس گروه مطالعات تاریخ وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در کتاب تاریخ در رویکردی دیگر بیشتر به سمت تاریخ معاصر هستیم، خاطرنشان کرد: «خواهان توجه ویژه در متون تاریخی به انقلاب اسلامی نیز هستیم.»

دیدگاه ها

ثبت دیدگاه بسته شده است.



ابر برچسب ها